Houten muurbekleding kleuren

Rick258

  • #1
Hallo forumleden,

in mijn huis wil ik graag een muur bekleden met hout, de foto laat zien wat mijn uitgangspunt is. Ik vraag me af of het mogelijk is om dezelfde plaat hout zo te beitsen of verven, zodat er lichte verschillen in kleur zijn tussen de balken zoals op de foto. Zo ja, hoe zou dit voor elkaar te krijgen zijn?



alvast bedankt,
Rick
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Op de foto is de vloerbedekking ook op de wand geplaatst, waarschijnlijk dus laminaat. Een houten plaat is wat anders dan zo'n plankenpatroon. Dus de vraag is eigenlijk waarmee wil je het gaan maken?
 

Rick258

  • #3
Ik zat te denken om een houten plaat, bijvoorbeeld multiplex, in een soort van balken te zagen maar ik heb geen idee of dit mooi zou worden. Maar laminaat had ik nog niet aan gedacht, klinkt als een makkelijkere optie.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Ook plak-pvc kan prima, dat is er in click en met lijm, het eerste 7 a 8 mm dik, het laatste 2 mm dik
 

Haemmertime

Vaste beantwoorder
  • #5
En dan wellicht een leverancier zoeken die verschillende tinten met dezelfde motieven kan leveren?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Multiplex in stroken gezaagd ziet er uit als multiplex wat in stroken is gezaagd :lol:

Multiplex wordt zo gemaakt dat er zo weinig mogelijk tekening in zit. En tekening (de nerf) is nou net wat zo'n wand maakt of breekt.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu