Lekkende afvoer bad lekt bij overgangen

Shr93

  • #1


Beste

De afvoer van het bad die door de meterkast de kruipruimte in loopt lekt bij de overgangen waar ik op bovenstaande foto een puntje bij heb gezet. Ik twijfel of het axhterste puntje ook lekt. De voorste waar die de grond in gaat in ieder geval wel.

Het lekken is minimaal, maar gezien de kring eronder weet ik niet hoe lang dit al aan de gang is.

Is er een eenvousige manier dit lekje te verhelpen?
 

CV__

  • #2
Ja, dat stuk vervangen.

Die bocht is zelfs gescheurd!

Het hele zaakje zit er zeker ook onder spanning in?
 

Shr93

  • #3
Is dit eenvoudig uit te voeren door een loodgieter? Gezien de buis die er over heen loopt. En geandere oplossing qua lijmen o.i.d. mogelijk?
 

CV__

  • #4
Tuurlijk. Je hebt wel toegang tot de kruipruimte?
 

Shr93

  • #5
Ja, ligt echter wel een hoop bouwpuin in. We wonen hier nog niet zo lang.
Vanaf de meterkast is dus lastig?
 

CV__

  • #6
Waarom heb je bouwpuin in de kruipruimte? Dat kan een obstructie voor ventilatie zijn waardoor je weer andere problemen krijgt, beetje afhankelijk van type vloer etc.

Naja; hier boven is ook niet bepaald veel werkruimte, dus ik kan me voorstellen dat het makkelijker is de boel tm. de kruipruimte te vervangen.

Als je hier die bocht er af wilt halen zit je met het heteluchtpistool vlakbij die andere buis en die twee elektra kabels... da's ook niet lekker.

Wat is die witte trouwens? Gas?

Waarom open verbinding naar kruipruimte? Heb je de mazzel een kurkdroge kruipruimte te hebben?
 

Shr93

  • #7
Ik ben echt een leek vandaar ik hier mijn vraag stel. Of dat gas is durf ik je eigenlijk niet te zeggen.
Het is een jaren 70 woning en het is vooral puin van de bouw van het huis (denk aan stenen e.d.) wat daar ligt.
Onze kruipruimte is bijna altijd droog.

Mijn vrouw is 37 weken zwanger,vandaar ik dit graag zo snel mogelijk op de meest eenvoudige manier opgelost zie worden. Maar het loodgietersgebied is niet mijn kennis.
 

Shr93

  • #8
Misschien ook handig te vermelden dat de watermeter zich ook in de kruipruimte bevind (net achter het luik).
 

CV__

  • #9
Kijk eens hoe het in de kruipruimte is aangesloten.

Om die kapotte bocht te vervangen moet die er af. Daarvoor moet je hem verhitten, maar dat schiet natuurlijk niet op als dat ding half in een gat zit, ingesloten door andere leidingen.

Ligt die afvoer ergens op, of zweeft het hele zaakje?

Hoe ziet het er rechtsboven van de foto uit? Zit er in dat verticale deel omhoog nog een expansiestuk?

Hoe dan ook; ja, dit is zo te fixen voor een vakman.
 

Shr93

  • #10
Fijn te lezen dat dit voor een vakman in ieder geval appeltje eitje is,voor mij daarin tegen.... 😉😅

Ik zal hier onder nog wat fotos plaatsen.
 

Shr93

  • #11
 

Shr93

  • #12
 

Shr93

  • #13
 

Shr93

  • #14
 

CV__

  • #15
Heb je wel rioolbeluchting op die afvoer van het bad? (Wordt de sifon leeggezogen als je het bad leeg laat lopen?)
 

Shr93

  • #16
Ja
 

CV__

  • #17
:prima:
 

Shr93

  • #18
Bedankt voor je hulp zo middernacht. Ik ga morgen maar eens kijken of er een loodgieter is die me met dit karweitje kan helpen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu