Funderingsonderzoek boerderij met fundering op staal

Jasper1978

  • #1
Hallo,
ik heb interesse om een boerderij (bouwjaar 1878 fundering op staal) te kopen. tijdens de rondleiding kwamen we er achter dat het lijkt alsof de boerderij over de breedte naar 1 kant helt, en over de lengte in het midden "geknakt" is. de binnen kozijnen, vloeren en scheuren in de muren lijken bovenstaande wel te bevestigen. De verkoop makelaar doet het een beetje af als dat je dit nu eenmaal hebt met een oude boerderij en dat het allemaal niet zo erg is als het lijkt. nu accepteer ik wel dat in een dergelijke boerderij niet alles haaks en recht is, maar ik heb geen zin om e.e.a. op te knappen en dat een half jaar later weer overal de scheuren in staan. Volgens de makelaar heeft een funderingsonderzoek geen zin, om dat het een fundering op staal betreft en er dan eigenlijk niks te onderzoeken valt. klopt dit?
Hij opperde meer dat ik maar een aannemer mee moet nemen die de herstelwerkzaamheden aan de gevel (scheuren) en de binnenkant kan bekijken. wie o wie kan mij van wat advies voorzien?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
U kunt een bouwkundige in de arm nemen en een aankoopmakelaar, die betalen zichzelf meestal wel uit.
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #3
Op zich heeft de makelaar gelijk.
Indien het een fundering op staal betreft valt er weinig aan te onderzoeken.

ook scheefstand niet echt en verrassing.

als je kan zien dat het is verzakt stopt dat niet vanzelf.
dan moet je scheuren accepteren en om de zoveel tijd repareren of beginnen met het herstellen van de fundering
 

Jasper1978

  • #4
Ok, ik zou dus eerder moeten kijken wat het kost om de fundering te verstevigen?
 
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
1
2
4

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu