Grijze uitslag of vlekken op eikenhouten lamelparket

Thuisprutser

  • #1
Hoi beste klussers,

ik dacht net klaar te zijn met de verbouwing van ons souterrain (is onze 2e woon-/slaapetage), maar sinds een paar dagen begon in ons washok op te vallen dat er grijze 'vlekken' (meer stippen) begonnen te ontstaan op het eikenhout lamelparket dat vlak vóór de condensdroger en wasmachine ligt.

Dacht direct aan een vochtprobleem, maar zowel de wasmachine als droger blijken volledig droog te zijn en blijven. De droger staat in dit geval onderop (middels een stellage is de wasmachine erboven gezet) en de droger is ook tijdelijk uit de koof gehaald ter controle.

Ik heb natuurlijk gegoogled, maar vind helaas geen vergelijkbare vlekken om te helpen de oorzaak te achterhalen. Vandaar dat ik het hier probeer.

Paar zaken van belang:
- droger betreft dus een condensdroger. Merk dat het inbouwen wel voor veel warmte binnen de koof zorgt.
- overal ligt dezelfde vloer. Luchtvochtigheid in gehele souterrain is afgelopen dagen hoog 70-80%, maar in elke ruimte is mechanische of natuurlijke ventilatie. Dit is de enige plek die deze vlekken vertoont.
- in de beperkte ruimte waar ik de ondervloer kan voelen, lijkt de ondervloer ook droog te blijven.
- enige dat ik op dit moment zelf nog kan bedenken is dat er misschien bij het wassen soms waspoeder wordt gemorst en dat dit een bijtende werking in het hout heeft?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu