Carport (vrijstaand) ophogen

Ferdie23

  • #1
Ik heb bij huis een eenvoudige vrijstaande houten carport staan. Hieronder wil ik graag mijn camper plaatsen. Daarvoor dient het dak circa 50cm omhoog gebracht te worden. Nu was ik van plan om deze met bouwstempels omhoog te schroeven (hoewel ik daar al twijfel over de dan te ontstane stabiliteit van het geheel) en hier iets onder te maken/verlengen. Alleen nog geen idee hoe. Hier heb ik dus drie vragen voor deze groep:

1. Kan ik een vrijstaande carport omhoog krikken met bouwstempels? En wat is dan de best te hanteren werkwijze.

2. Hoe kan ik de bestaande palen zo verlengen dat het eenvoudig in uitvoering is (zonder alles eerst af te moeten breken) en er een stabiele constructie ontstaat.

3. Zou ik met 1 korte schuine balk minder toe kunnen, zodat de camper dichter langs de kant kan staan? (Er blijven dus drie korte schuine balken over om deze krachten op te vangen)

 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Ferdie23 schreef:
3. Zou ik met 1 korte schuine balk minder toe kunnen, zodat de camper dichter langs de kant kan staan? (Er blijven dus drie korte schuine balken over om deze krachten op te vangen)
Deze zou je demontabel kunnen maken. Tenzij je iedere week erin of uit moet.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Je kan de hoek ook op andere manieren stabiel maken. Bijvoorbeeld een blok hout erin en goed vast zetten.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu