Lamelparket op fermacell

Williebam

  • #1
Bij de verbouwing van ons huis komt op de oude houtenvloer vloerverwarming op siccusplaten en daarbovenop fermacell (2e11) |Dit zijn twee platen fermacell aan elkaar verlijmd en vastgeschroefd van totaal 2 cm dik. ze zijn verder niet aan de ondergrond verlijmd en geschroefd.
nu hebben we een lamelparket vloer, regulier en geen samengestelde vloer (14 mm dik). volgens de leverancier gaat dit goed op vloerverwamring, anderen stellen daar weer vragen bij of het kan. bovendien verschillende legadviezen. zowel vol verlijmd, puntsgewijs verlijmd als helemaal zwevend woirdt geadviseerd op deze ondervloer. met dilatatievoeg of juist zonder. met extra spaanplaat ondervloer of direct op fermacell. kortom ik zie door de bomen het bos niet meer. het gaat om een ruimte waarbij de voormailge woonkamer,serre en keuken zijn samengevoegd, op het breedste is de ruimte 13 meter en diepte maximaal 8m. zie afbeelding

Graag advies.
 

Mormel16

  • #2
Het vreemde is dat Fermacell hier zelf ook niets over wil zeggen. Die volgen de aanbevelingen van de lijmfabrikant.
Wat ik inmiddels heb begrepen is dat alle parketvloeren met mes en groef op de kopse kanten verlijmd worden en rondom helemaal verlijmd, dus zwevend. Mits je vloer al netjes egaal ligt. Mocht de vloer niet netjes egaal zijn dan kan er gekozen worden voor spaanplaat ondervloer die je vervolgens gaat schuren.

Dit gaat echter niet op voor visgraad of hongaarse punt vloeren, die moeten volledig op de ondergrond verlijmd worden. Dat kan dus ook in 1 keer op de Fermacell volgens verschillende lijmleveranciers.

(Ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee en ik hoop dat het een duurzame oplossing is.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu