Opklapbare hobbytafel

Jkkouwenberg

  • #1
Hoi!
Ik wil graag in mijn werkkamer een plek hebben op stof op te knippen. Dit zou een tafel moeten worden van 150 x 100 cm. Helaas heb ik niet de ruimte om hem vast te laten staan. Daarom wil ik hem graag vouwbaar maken. Dan kan ik hem daarna wegzetten tegen de muur bij de deur, met de 150 cm omhoog.
In de ideale wereld is hij ook nog in hoogte verstelbaar.

Ik ben al een tijd op zoek naar een bouwtekening, maar ik kan niets vinden! Kan iemand hier mij helpen?

Erg bedankt alvast!
Groetjes, Anne
 

Ciecie

  • #2
Al eens gedacht aan in de hoogte verstelbare schragen met daarop een afgedankte schilderdeur (zolang ze in degelijke staat is). Zet gemakkelijk weg!
 

Jkkouwenberg

  • #3
Wel aan gedacht, maar wil op de tafel kunnen leunen, daarom leek het me steviger om iets te maken. Van die klap-tuintafeltjes zijn ook helaas niet erg stevig..
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #4
Waarom moet de kniptafel in hoogte verstelbaar zijn?
 

Haemmertime

Vaste beantwoorder
  • #5
Ik zou bijna zeggen een behangtafel.
 

Jkkouwenberg

  • #6
BertPleizier,

Omdat je soms kleinere fijner werk hebt waarbij het fijn zou zijn om te kunnen zitten, terwijl andere keren je grotere patronen hebt en je dan pijn aan je rug krijgt met een te lage tafel (uit ervaring ;-) )

De reden voor geen behang tafel is de naad in het midden, daarom zocht ik naar een tekening voor een tafel om zelf te maken
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #7
Schragen zijn juist vaak erg stevig.

Maar zelf maken is natuurlijk veel leuker ;)
Zoek op internet (en deze site) naar voorbeelden, maak vervolgens een schets van je eigen idee en werk deze verder uit met maten. Daar maak je een zaagplan van. En dan nog in elkaar timmeren en klaar is Anne.

Met die stappen kunnen we uiteraard helpen.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #8
“Probleem
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu