NEFF Vaatwasser blijft vasthangen op het begin

Jrrit

  • #1
Vaatwasser blijft hangen, maakt wel geluid. Ik heb de filters schoon gemaakt, en het 'roteerding' / vermaleren draait als de vaatwasser aanstaat. Er blijft een heel klein beetje water inzitten dat wordt opgezogen zodra ik vaatwasser aanzet, maar zodra ik hem weer uitzet loopt het water weer terug. Heb de vaatwasser al gereset maar dit werkt niet. Iemand tips?

 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Het is normaal dat eerst water afgepompt wordt, als het water weg is moet de vaatwasser naar z'n programma gaan, als de pomp blijft doordraaien ligt er water op de bodemplaat, de machine gaat dan niet verder.
Verwijder de plint van de machine, helemaal onderin op de bodemplaat kijken of u water ziet.
 

Jrrit

  • #3
hallo Jan, bedankt voor de reactie. Ik heb het idee dat het probleem hier zit, ziet er nogal verstopt uit. Ik heb handmatig dat rode ding naar beneden gedrukt, dit zorgde ervoor dat hij water ging pompen en het programma gestart is. Het meeste water loopt wel weg overigens, blijft een klein beetje liggen. Is dit onderdeel makkelijk te demonteren en te reinigen?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu