Wasmachine afvoer probleem

FCT

  • #1
Op zolder staat de wasmachine en CV, de afvoer gaat eerst verticaal via 40 mm naar badkamer beneden, hier is een sifon en beluchter geplaatst. Echter komt er bij pompen van de was met wasmiddel! behoorlijk wat schuim uit de condensafvoer onder de CV ! Terwijl ik toch een beetje wasmiddel gebruik.
De RRS laten komen en met camera geen verstopping geconstateerd en alle leidingen ontstopt! Water loopt wel gewoon normaal weg! alleen schuim komt omhoog !
Vraag is of er nog een beluchter geplaatst moet worden en zoja waar?
 

CV__

  • #2
Elk apparaat eigen sifon geven. (Behalve meerdere condensafvoerende apparaten zoals boiler, CV, airco; die kunnen samen achter 1 sifon).

Binnenbeluchter doet ook niet aan ontluchten. Je moet gewoon op zolder het riool verlengen en door het dak voeren, als dat al niet gebeurd is.

Wasmiddel voor in de wasmachine schuimt nu eenmaal, da's logisch. Is ook geen probleem, maar je moet dus achter een sifon geen open uitgang hebben die in verbinding staat met lozers anders dan condens lozers.

Welk bouwjaar is dit?
 

FCT

  • #3
Oke heb inderdaad nog geen verlenging naar het dak toe.
bouwjaar is 2014
 

CV__

  • #4
Ik zit niet heel erg 'in riolering', maar de ontspanleiding is naar mijn weten gewoon verplicht, zeker in 2014.

Waarschijnlijk heb je drie dakdoorgangen; eentje voor de CV ketel (rookgasafvoer en aanvoer schone lucht), eentje voor de afvoer van de ventilatie en eentje voor de ontspanleiding van de waterafvoer.
 

Roykes

  • #5
Inderdaad, als je huis uit 2014 is ( en het is geen zelfbouw ) dan kun je ervan uit gaan dat je een ontluchting op je standleiding hebt.

het beste is de sifon lager gelegen weg te halen. en dan de wasmachine en condens van de ketel ieder van een apparte sifon voorzien.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu