Hoe hoogteverschil (door tegels) keukenachterwand opvangen?

CV__

  • #21
Wat zit er nu op de groep die die leiding gebruikt?

Gasleiding gewoon kraantje dicht (evt dop er op). Weghalen kan ook.

Bij buren kijken is altijd handig. Door zullen de leiding waarschijnlijk ook zo lopen
 

Hetty2

  • #22
Inmiddels een recentere kaart gevonden. De wasmachine zit op groep 1. Groep 4 is reserve. Betekent dit dat die 19 mm buis die met dat tuutje in de meterkast, die geschikt is voor de keuken nu naar de wasmachine loopt?

Ook vond ik een soort eindknop op de muur. Is dat elektriciteit? Zo ja, kan ik er dan van uitgaan dat dit de groep 4 is? Of kan dit ook iets ouds en leegs zijn. En hoe kom ik daar achter?



Ik heb wel voorkeur voor inductie maar alleen als het niet teveel gedoe geeft. geen breken in muren. dus als die 'knop' op de keukenmuur(zie foto, is idd in de buurt kookstel] stroom is, waarop ook inductie kan/makkelijk gerealiseerd kan, dan is het simpel denk ik. Maar is dat ook zo?

Ik heb ook geprobeerd met een trekveer in de 2 loze leidingen te gaan, maar ik loop al binnen 50 cm vast.

kortom, veel onzekerheden. Ik neig ernaar om dan maar aan het gas te gaan.

 

CV__

  • #23
Als het PVC is gewoon de dop er af halen. Daarna aan alle loze einden de stofzuiger er op zetten. Kan zijn dat er wat troep in zit. Je kunt dan, als je in de keuken de stofzuiger er op hebt horen dat het aanzuigt bij het andere eind.

Groep 4 als reserve is wel vreemd, want er loopt wel een vierde buis van de groepenkast naar de bovenliggende vloer.

Staat de wasmachine nu toevallig in de buurt van de laatste foto? Op het stopcontact er boven? Ik zie ook een afvoer er onder?
 

Hetty2

  • #24
Het is koper, blijkt na afkrabben muurverf.zowel de buis als de dop. Eronder is een veger + blik, er zit daar geen afvoer.
 

Hetty2

  • #25
De wasmachine staat in de ruimte erachter. Maar die gaat via groep 1, heb ik getest. De leiding ervan zit op de overstaande muur, dus niet diezelfde muur
 

CV__

  • #26
Als het koper is, dan zal het geen elektraleiding zijn.

Zit er op groep 4 dan helemaal niks?

Heb je nog buren die elektrisch koken?

Wat voor trekveer heb je?

Kan ook zijn dat de leidingen verstopt zitten natuurlijk.
 

Hetty2

  • #27
Een oude metalen trekveer. Geleend. Inmiddels besloten op inductie te gaan maar gewoon op 1 groep. Dus er kan niet teveel tegelijk gebeuren. De oven slaat af mocht er teveel tegelijk aangezet worden. Misschien later nog eens goed naar kijken als de kookplaat vernieuwd moet worden. Of als er een vaatwazser moet komen. Dat hoeft nu niet. Oftewel uitstel van een zwaardere belasting.

Ik kan later nog eens met een betere trekveer (kunststof?) op onderzoek gaan wat betreft de loze leidingen. Vooralsnog blijft het ook een mysterie waar groep 4 heen gaat.

De tegels heb ik er nu deels af. Echter 1 muurtje wil niet lukken daar zitten ze op baksteen.

Ik doe het met beitel/plamuurmes en blokhamer. Voor het eerst in mijn leven. In het begin veel kapotte tegels maar het ging steeds beter en later hele tegels tegelijk. Behalve dat kleine zijmuurtje dan met de bakstenen ondergrond.

Bedankt voor je goede hulp en meedenken C V !!
 

CV__

  • #28
Van veel trekveren is de kop half rond en in de andere richting hoekig. Daarmee kom je lastig door bochten met flexbuis heen. Veer in loze leiding gebruik ik een Nylon trekveer voor, met aan de ene kant een trekoog en aan de andere kant een bolletje.

Elektrisch koken op algemene groep is niet zo handig. In combinatie met andere apparaten krijg je dan vaak overbelasting net onder het punt waar de automaat ingrijpt. Sommige platen kun je trouwens in vermogen limiteren in een verborgen menu.

Misschien dat de gemeente bouwtekeningen heeft waar het op staat.

Je zet in ieder geval wel door. Ik hak tegels met de elektrische beitelhamer :mrgreen:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu