Stroomaansluiting Geberit

Blueone

  • #1
Ik wil een geberit inbouwreservoir gaan plaatsen met stroomaansluiting voor een duofresh module (nieuwe type). Echter zie ik verschillende varianten voor het plaatsen van een voeding.

-Inbouwdoos langs het toilet met een flex buis naar de de pot en daar doorlussen naar de pijp in het reservoir zodat die bij de bediening uitkomt
Volgens de handleiding van het inbouwreservoir.

-inbouwdoos boven het toilet met een flexbuis rechtstreeks naar de bedienunit:
Handleiding: https://xmnecdnassets.azureedge.net/documents/968.888.00.0_00.pdf

-Flexbuis naar het reservoir en een installatiedoos in de pot en vanuit daar naar het bedienpaneel:

Ik ben geneigd om optie 3 te kiezen en dan vanuit de lichtschakelaar in het toilet een 3/4 'vaste'buis met daarin een 5/8 flexbuis zodat ik 90% van het traject geen knikken in de flexbuis kan krijgen. Op die manier is alles uit het zicht en kan ik eventueel bij de trafo komen door de pot er af te halen. Wat denken jullie wat de beste methode is voor een stroomaansluiting?
 

RV50

  • #2
Inderdaad zou ook voor optie 3 gaan.
Bijvoorbeeld een goed afsluitbare inbouwdoos aanschaffen zoals op het filmpje en uiteraard een WC met voldoende ruimte (gesloten keramiek) waar je de doos in kan vast maken.

Het reservoir is standaard voorzien van een mantelbuis (wit) met een dubbele aftakking en een opening direct links naast de valpijp. Deze mantelbuis oorspronkelijk bedoeld voor de wateraansluiting van een douche-wc en kun je in dit geval prima gebruiken om je 12 volt kabel vanaf de trafo doorheen te begeleiden tot bovenin de binnenzijde van de bak. Er zit bij de Duofresh set een extra dopje om deze opening aan de binnenzijde van de bak aan het uiteinde van de mantelbuis af te dichten, dit om te voorkomen dat je valse lucht trekt.

De nieuwe duofresh komt er in twee verschillende uitvoeringen automatische geschakeld of combineerbaar met een afzonderlijke schakelaar. Dus even goed nadenken hoe je de electra wil regelen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu