Touwtje trekschakelaar kapot

Ronald78

  • #1
Hallo. Ik trek net het koortje van de wasmachine trekschakelaar aan gort. Nu wil ik het touwtje vervangen, maar geen idee hoe dat gaat. Ik ben een leek op gebied van electriciteit. Kan iemand me hier (veilig :)) doorheen loodsen?

 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Veilig: schakel de betreffende groep uit.
Nieuw touwtje door de kap heen steken en aan het oude touwtje vastknopen. Dat zal nog wel wat gepriegel zijn.
Misschien kan je de twee uiteinden met een of twee kleine ty wraps aan elkaar vastmaken.
Dan de kap er weer op en de groep aan.
Als het touwtje vastknopen niet lukt dan wordt het een nieuwe schakelaar.
 

Ronald78

  • #3
Ik ben handig met knopen leggen, maar dat stukje koord uit de trekschakelaar is te kort. Ik ga de woningbouwvereniging mailen of ze het kunnen komen vervangen. Bedankt!
 

Roeli1

  • #4
Weet niet of de woningbouw dit vervangt. Normaal gesproken moet je het touwtje toch ook in zijn geheel kunnen vervangen? Ik zou het merk proberen te achterhalen. Staat er waarschijnlijk op. En dan op internet kijken. Waarschijnlijk kun je het gewoon bij de bouwmarkt kopen.
 

Ronald78

  • #5
Het is een trekschakelaar van Jung, maar ik krijg niet gevonden hoe ik het touwtje vervang. Het betreft wel een woning van een woningbouwvereniging en in de reparatie aanmelding kon je specifiek kiezen voor trekschakelaar. Dus dat zal wel goedkomen ;)
 

CV__

  • #6
Zal me niks verbazen als er door heel Nederland 5 FTE rondlopen die trekschakelaars vervangen. :mrgreen:
 

Ronald78

  • #7
Vandaag is ie in ieder geval vervangen door 1fte.
 

CV__

  • #8
Haha, uiteraard. :wink:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu