Ophogen badkamervloer maar oude putje blijven gebruiken

Eltek53

  • #1
Ik wil een oud maar prima functionerend kunststof afvoerputje in een oude tegelvloer ook blijven gebruiken in nieuwe opgehoogde douche-tegelvloer. (zonder er een duur renovatieputje overheen te plaatsen dus) . Deze nieuwe vloer komt met een laagje egaliseermortel van ca 1 cm óp de oude erg ongelijke tegelvloer. Het putje komt dus ca 2 cm lager te liggen dan de nieuwe vloer. Ik zie daar geen enkel bezwaar in (het putje ligt in een hoek aan de rand), behalve dan dat ik moet voorkomen dat er water kan kruipen onder de randen van de nieuwe vloer. Hoe krijg ik die rand van bijna 2 cm hoogte echt waterdicht? (zo glad mogelijk om gemakkelijk schoon te kunnen maken)
 

Roykes

  • #2
Goed afkitten, maar of dat voldoende is...

ik zou er toch een renovatie deksel opzetten, 2 cm is vrij veel.

en wat is nu duurder? een putdeksel van 40 euro, of straks lekkages en water tussen je tegels? verkeerde bezuiniging lijkt me zo
 

Eltek53

  • #3
Het 'probleem' is dat er tegenwoordig zóveel chemische afdichtingsoplossingen zijn (allerlei waterdichte emulsies/coatings) dat ik door de bomen het bos ook niet meer zie. Zoals bv de pasta's waar kimband in gezet wordt. Gewone siliconenkit is uiteraard geen oplossing, inderdaad veel te dik en ook nog hopen dat het overal goed hecht. Ik vraag me wel eens af hoe ze ooit (voor de oorlog) badkamers waterdicht kregen toen al die middelen nog helemaal niet bestonden..
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu