Glas snijden - het glas breken

Trump2020

  • #1
Ik ben momenteel bezig met het snijden van 8 mm glas (bladen van 2x3 meter) Ik gebruik een oliesnijder en de snit is vrijwel niet zichtbaar (zoals het hoort) Als ik het glas wil breken leg ik de snijder eronder en druk ik aan beide kanten maar het komt best vaak voor dat het glas halverwege niet meer breekt waar het moet, wat kan ik daar aan doen?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
De ruit helemaal ondersteunen met een lat en dan met 2 man/vrouw drukken om zoveel mogelijk puntbelasting te vermijden.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #3
En in 1 x snijden. Een kleine hapering zorg er al voor dat de breuk halverwege ineens de bocht om gaat.
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #4
Eerst die lat er onder
en dan je kan ook voorzichtig tikken op de snijlijn voordat je drukt dan verdiept de snede zich en bij dun glas gaat hij dan vaak spontaan in twee delen
 

Trump2020

  • #5
Ik snij altijd in een keer (onderbrekingen zorgen er inderdaad voor dat het niet goed breekt) onder het glas tikken doe ik liever niet omdat dit geen rechte breuk opleverd en dat is in dit geval wel belangrijk. Ik breek ze nu op de rand van de tafel (ook hele grote stukken) en dat gaat al een stuk beter.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu