Condensprobleem plat dak badkamer

EgbertE

  • #1
Beste lezers,
Ik ben onze badkamer aan het verplaatsen. Bij de sloop van de oude badkamer blijkt dat er een condensprobleem was. Daar waar de glaswol tegen het dakbeschot (underlayment en bitumen) zat was het beschot vochtig met witte en zwarte plekken. zie foto 1.
Er waren wel ventilatiegaten voorzien, zie foto 2. Dwz, vanuit binnen een gat in de plank en daarvoor dampopen scherm, en het boeiboord(multiplex).

Nu komt de nieuwe badkamer voor de helft onder hetzelfde platte dak en de andere helft onder schuin dak. (Underlayment 20 mm, dampopen folie, pannen)
Het schuine dak werk ik met isolatie tussen de balken en dampscherm op de balken, daaronder regels en gips.
Bij het platte dak wilde ik hetzelfde doen, maar nu niet de fout maken om de isolatie tegen het beschot aan te leggen, zodat het weggeventileerd kan worden

Ik begin nu te twijfelen:
Maak ik het probleem door met het dampscherm het vocht op te sluiten, niet erger? Moet ik meer ventilatie voorzien tussen isolatie en dakbeschot, en hoe dan?

Ik overweeg ook nog isolatie bovenop het beschot, maar dit is vanwege kosten tijd mogelijk geen optie. Mocht het wel lukken, moet er dan ook nog een dampscherm onder de balken?
Mvg
Egbert
 

EgbertE

  • #2
 

EgbertE

  • #3
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu