Ikea whirlpool vaatwasser dwh b00

Diaantje74

  • #1
Hallo allemaal.
Door een domme fout van mij geeft de vaatwasser nu een storing aan als ik hem aanzet. De lampjes springen van de 1 naar de ander en machine gaat niet aan.
Ik ben bang dat alles te vochtig is geweest want; ik was zo slim om de afvoerslang van de wasmachine niet om te zetten in de afvoer, maar de machine heeft wel gedraaid. Dus al het afvoerwater van de wasmachine is over de vaatwasser gekomen omdat daar de slang op lag.
Nu heb ik zijkanten al losgehad en alles droog gemaakt( er stond ook heel wat water op de bodem in de vaatwasser)
Onder de bodemplaat was het wat vochtig en het beschermwol was ook vochtig. Dit alles laten drogen maar helaas knipperen de lampjes nog steeds en springen ze nog van de 1 naar de ander.. dus please help...
Wat kan ik nu nog doen?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Er zit een beveiliging tegen overstroming helemaal onder in de machine, zolang daar nog (iets) water staat zal de machine storing geven.
Met een paar dagen zal het water op de bodemplaat verdampt zijn en doet de machine het weer.
Of u moet de plint van de machine verwijderen en de bodemplaat, vooral bij de vlotter, droog maken.
Vertrouwt u zich hier niet mee dan een paar dagen wachten tot het water verdampt is.
 

Diaantje74

  • #3
Bedankt, ik heb inderdaad de onderplint los gehaald en voorzichtig droog gedept.
Helaas heeft het tot nu toe nog niet geholpen, dus ik zal inderdaad even een paar dagen wachten..
 

pime

  • #4
1608268888020.png

Mocht het nat blijven onderin op die plaat; de rubber koppeling na de motor (achterin te zien als je de plaat voor-onder los haalt) gaat na verloop van tijd regelmatig lekken. Op deze foto is een klein lek te zien.
__
Onderdeel hier te bestellen:

of met deze en twee slangenklemmen:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu