Lekkage boven raamkozijn

Ellenb87

  • #1
Goedemorgen,

Om even een duidelijk beeld te geven probeer ik het hele verhaal even op te schrijven... sorry voor de lap tekst ;)

23 april 2018 hebben wij een nieuw kozijn in onze voorgevel laten plaatsen.
Bovenaan het kozijn zit deze rechtsbovenaan tegen de latei aan, en links zit er een gleuf boven van zo'n 1 cm.
Omdat het al een oud huis is (bouwjaar rond 1910), en het gat waar het raamkozijn in is geplaatst niet meer helemaal haaks is zei de aannemer dat dat nou eenmaal niet anders kon, maar dat het verder geen kwaad kon omdat er 'trekband'(?) (zwart foam-achtig spul) overal langsheen zit en dat zou uitzetten en dan was het gewoon goed dicht.

Ik heb er geen verstand van, dus dat zal misschien wel altijd zo gebeuren?

Wat ik wel slordig in aangezicht vond, is dat links langs het kozijn (als je goed kijkt te zien op de foto), het gat tijdens het plaatsen een beetje is bijgeslepen om het kozijn er passend in te krijgen. Nu weet ik niet hoe ik dit het beste uit kan leggen, maar de stukken waar net een nieuwe steen begon, zijn er ook helemaal uitgevallen tijdens het slijpen. Misschien makkelijker te begrijpen dat als ik zeg dat je op de foto rechts van het kozijn een strakke muur ziet, en links langs het kozijn allemaal inkepingen. Maar dat kon ook geen kwaad ivm het band. en dat band zie je inderdaad ook wel zitten als je in die gleuven kijkt.

Maar goed, nu komt het probleem...
Gisteravond met die harde onweer, regen en wind stond ik voor het raam te kijken, toen ik plots druppels op de vensterbank hoorde vallen, en daar bleek inmiddels al een plasje te liggen. De druppels gingen steeds sneller, en toen ik omhoog keek bleken er meerdere stralen te zijn waar druppels vanaf vielen.