Ruimte onder kozijn opvullen

Rigave3

  • #1
Hallo,
Ik heb mijn oude badkamer kozijn eruitgehaald en ga deze vervangen met een kunstof kozijn met aanslag. Nu merk ik dat ik ongeveer 7 cm omhoog moet als ik hem in of tussen de stelkozijnen wil plaatsen.
Hoe kan ik deze 7 cm het beste wegwerken? Rijtje stenen erbij meteselen? Afwateringsdorpel? Opvullen met houten balk en aluminium waterslager overheen?

En als 2de vraag. Bovenin zit een hardhouten balk; hoe zaag ik daar 7 cm op zo rechte manier vanaf?
Met welk apparaat zouden jullie dat doen?

Vasr dank voor het meedenken
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Waarom aan de bovenkant 7cm eraf zagen terwijl het kozijn daardoor juist te hoog komt?

Plaats eens wat foto's waardoor het wat duidelijker wordt.
 

Rigave3

  • #3
Dank voor je reactie, maar heb het voor elkaar gekregen. Het oude (rotte) kozijn was op de buitenmuur geplaatst. Het nieuwe heb ik in de spouw geplaatst met stelkozijn. Hierdoor ben ik 4 cm neg rijker en ben 7 cm omhoog ongeveer Het zijn oude huizen waarbij aan de bovenkant een hardhouten balk is geplaats om de bovenste spouwlat te bevestigen.
Ik had in de eerste plaats een kozijn moeten bestellen die je zonder stel.... bevestigd.
Ruimte die onstaan is heb ik met overgebleven glaswol en purschuim opgevuld. Daaroverheen doe ik een waterslager.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Ik snap er nog steeds helemaal niets van.

Hou je er rekening mee dat PUR na een paar jaar lekker gaat kieren en je dus tochtklachten kan krijgen?
 

Rigave3

  • #5
Toch dank voor het reageren. Ik heb zeker rekening gehouden dat pur niet afdoende is op langer termijn. Het is rondom ook met compriband en een silicone kit afgewerkt die elastisch blijft.
Het is deze keer maar een badkamerraam kozijn van anderhalf bij 600mm.
1/3 om 2/3 met een draaikiepraam erin. Ziet r heel mooi uit vind ik zelf
Heb r heel veel van geleerd. Het volgende kozijn gaat veel sneller lukken nu.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
:prima:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu