Dakisolatie schuin dak buitenzijde

BDV1422

  • #1
De dakbedekking (shingles) van ons schuindak is toe aan vervanging. Wij willen graag meteen van de gelegenheid gebruik door het dak te isoleren van de buitenzijde. Bestaan er isolatieplaten die geschikt zijn voor schuine daken, en waar direct de dakbedekking op gelegd kan worden (bijvoorbeeld een bitumendakbedekking)? Op websites van producenten zie ik enkel schuindak-isolatieplaten met tengellatten erop gemonteerd, voor daken met dakpannen.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Hoe schuin is schuin. Wat voor een soort dak. Zadeldak of lessenaardak. Het is lastiger om op stijle daken met bitumen rollen te werken.
Zie je van de straat af veel dak is dit zeker niet de mooiste oplossing.
 

BDV1422

  • #3
Wgb, dank voor je reactie. Het betreft een zadeldak van ongeveer 30 graden.

Het gaat mij er voornamelijk om dat het een dak betreft met een vlakke bedekking, dus geen dakpannen. Ik vroeg mij dus af of er isolatieplaten bestaan waar direct een vlakke bedekking op gelegd kan worden (zoals bitumen, epdm, shingles). Op de websites vam producenten zie ik namelijk voor schuine daken enkel isolatieplaten met tengellatten.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Moet geen probleem zijn. Isolatie platen kan op je dakbeschot leggen en elke plaat met 4 schroeven en volgringen vast zetten. Misschien eerst een damprem. Daarna moet je je orienteren hoe je verder zal gaan. Neem de systemen van het platte dak over. Let op schuin is heel wat anders. Vanwege het schuiven van de dakbedekking is het lastig of kan je beter niet op je werk lopen.
Er is zoveel keus in materialen en systemen. Koud kleven, branden of mechanisch. Google en Youtube zijn je vrienden.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu