Elektrisch bedienbaar Somfy knikarmscherm icm KaKu

Jazz.

  • #1
Hi,

Ik heb eindelijk een gebruikt knikarmscherm weten op te hangen en aan te sluiten. De elektrische bediening zit momenteel een beetje onhandig in een slaapkamer boven. De somfy soliris uno module die er bij zat werkt prima, alleen de bekabeling klemt er niet goed in. Hierdoor schiet alles steeds los bij afmonteren. (dat is punt 1..) iemand een idee hoe dat te fixen? Met ampjes werkt het al een stuk beter, maar onvoldoende.

Als tijdelijke oplossing heb ik een Klik aan Klik uit Asun 650 met afstandbediening gekocht. Alleen bij het aansluiten loop ik tegen een probleem aan. De schakelaar schakelt in en uit na montage, maar het scherm doet niks. In de handleiding loop ik tegen het probleem aan dat het schema voor het aansluiten alleen een voorbeeld geeft met twee zwarte schakeldraden, een blauwe nul en een aarde. Mijn motor heeft echter nog een bruine draad. Ik heb verder het schema aangehouden zoals de handleiding geeft, maar de blauwe nul van de motor aangehouden als een schakeldraad. de voedingsdraad naar de wcd en bijbehorende nul zijn zoals op het schema aangesloten.

Wanneer ik de oude schakelaar monteer doet alles het zoals het hoort..
Kan iemand mij helpen? Betreft onderstaand schema.

 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu