NL koppeling monteren op flex buis

Timovd

  • #1
De koperen buizen naar mijn vloerverwarming beneden zijn 15mm. Deze wil ik vervangen voor 25x2,5 flex en naar een open kunststof verdeler (zonder pomp).
Vanaf zolder loopt 22mm koper naar een T-splitsing. Deze ga ik vervangen zodat er 22mm koper naar beneden kan en vervolgens met een NL koppeling dit naar 25x2,5 flex kan. Ik heb vier van deze koppelingen en zijn van Uponor (net als de flex bus). Hoe sluit ik de koppelingen goed aan? Ik maak mij vooral zorgen om de koppeling met flex, met koper is vrij eenvoudig aandraaien. Het zou zonder persgereedschap kunnen.
Ik heb nog geen snijder en kalibreer-tool.
 

Roykes

  • #2
Dit is in principe niet erg ingewikkeld.

wel dien je ervoor te zorgen dat een schuinrandje aan de binnenkant van je kunststof leidingen zit, een kalibreer gereedschap is dan ook wel handig. ( misschien lenen als dit maar voor 4 koppelingen is) maar je zou het ook met een scherpmesje kunnen doen.

je schuift de moer om je kunstof leiding heen je duwt het de nl koppeling in je buis ( eventueel de rubber ring een beetje nat maken) goed kijken of het rubber op zijn plek blijft. dan de koppeling erop duwen en de moer aan de koppeling draaien.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu