Verlengen fundering

Rene72

  • #1
Hallo allemaal,

hierbij een vraag die al eerder ter sprake is gekomen maar waar nog geen oplossing voor is vermeld. Ik wil graag mijn terras vergroten/verlengen met 1 meter maar dit terras is onderheid. Nu wil ik graag weten of dat mogelijk is zonder nieuwe heipalen te plaatsen. Het probleem is dat er sprake is van redelijke inklinken van de bodem, woon in Noord Holland. Ik heb gelezen over het plaatsen van stekeinden met chemische ankers maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe dat precies moet. Misschien dat iemand hier al ervaring mee heeft en dit wil delen.

Alvast dank voor alle hulp!!
 

MvanV

  • #2
Een betrekkelijk eenvoudige manier is van die grote eps/xps platen er onder leggen, die drijven als het ware. Die zijn soms als restmateriaal van de bouw te krijgen.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Als je het aan de bestaande fundering wilt ophangen zal je een constructeur moeten raadplegen. De heipalen zullen het extra gewicht vast aankunnen, maar de rest van de fundering mogelijk niet. Dan komen er extra funderingsbalken bij. Informeer bij de gemeente of er een vergunning voor nodig is (soms wel).

Andere optie is zonder heipalen ernaast maken, dan moet het volledig los gehouden worden van elkaar.
 

Rene72

  • #4
Dank voor de reacties ik zal een constructeur raadplegen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu