Isolatieplaat over isolatieplaat

Leandres

  • #1
In 1994 hebben de vorige bewoners van ons huis een aanbouw laten realiseren. Deze is voorzien van een platdak met bitumineuze dakbedekking. Deze is na 25 jaar aan vervanging toe.

In de papieren heb ik de facturen van het uitvoerende bouwbedrijf gevonden. Destijds zijn er Unilin dakplaten van 60mm toegepast (wie wat bewaard die weet wat ;-)).

Ik zou graag de isolatie verbeteren. Geheel vervangen lijkt eeuwig zonde en is vermoedelijk weggegooid geld. Dus mijn vraag is: kan ik probleemloos 50/60mm PIR platen over de huidige platen heen bevestigen? Doel is om dan totaal 11/12cm isolatie met een nog veel betere isolatiewaarde te realiseren. Uiteraard verwijder ik eerst de bitumineuze dakbedekking!
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
De oude dakbedekking laten liggen is verstandiger. Als deze aan de cachering van die Unilin platen is gebrand zal er van de isolatie niet veel overblijven.
Het kan ook zijn de er een laag bitumen, onderlaag, op de unilin platen is bevestigd. Deze zou je dan los kunnen schroeven.
Gebruik de bestaande bitumen als tweede damprem.
De huidige dakplaat is 60 mm ik neem aan 20 mm hout en 40 mm purschuim.
Je dak moet redelijk vlak zijn. PIR/PUR platen zijn niet buigzaam en toch moeten ze de ondergrond volgen.
 
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
6

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu