Afwerking rookkanaal / schoorsteen

RollinBart

  • #1
Beste lezers,

Momenteel ben ik druk bezig met het opknappen van mijn eerste koopwoning, en we hebben een zeer oude (en vooral erg vieze) ombouw voor wat ooit een afzuigkap moet zijn geweest weggehaald.

Er waren duidelijk sporen van vocht, en zelfs mos wat hier tussen groeide. Ik heb alles een week of 2 laten drogen en daarna schoongemaakt, dus hopelijk komt dat niet meer terug.

Op de foto's is een klepje met een koppelstukje voor een afzuigkap te zien, maar deze hele plaat hebben we al weggebroken en daarmee ook de schoorsteen schoongemaakt.
Er zaten zelfs wat oude kranten uit 1993 in :P.

Er staat geen gek op het dak, dus het is een open kanaal. Ik heb geen problemen om het dak op te gaan om er eentje te plaatsen, want ik weet dat dat sowieso moet gebeuren om vogels buiten te houden.

Een afzuigkap van 60cm past niet met onze keukenkastjes, en we willen eigenlijk een recirculatie afzuigkap zodat we een plaat (of iets dergelijks) kunnen monteren zodat je er niets meer van ziet.

Nu is mijn vraag, met welk materiaal kan ik de kanalen het beste dichtmaken? Ik zat zelf te denken aan purschuim en dus een plaat van HPL, triplex of gips als ombouw. Ik hoor het heel graag wat het beste is!

Foto's!





Foto's plaatsen via klusidee aub, mod.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu