Houten terras op bestaande grindtegel terras ?

Zenabi

  • #1
Hier al poosje aan het zoeken maar niet echt mijn antwoord nog gevonden ,
Wij hebben vrij groot terras (ongeveer 150 m²)allemaal grote grindtegels , nu willen we eigenlijk hier van af en zitten te kijken naar houten planken of steenschotten , echter kost het nogal wat om die tegels kwijt te raken. kan ik ook gewoon op de bestaande grindtegels de steenschotten leggen of met houten regels een plankenvoer daar op ?
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #2
De planken of steenschotten moeten op een geraamte gelegd worden van balken of stenen. Dus als u met de hoogte uit komt en de tegels redelijk vlak en stabiel liggen zou ik ze er onder houden.

Anders kunt u de grindregels aanbieden op marktplaats om gratis op te halen. Grindregels zijn geliefd als fundering voor stuurtjes en blokhutten vanwege hun formaat.
 

Zenabi

  • #3
Het zijn teveel grindtegels om ze makkelijk kwijt te raken , al wel geprobeerd maar telkens gaat het dan weer over .
Ook is het uiteraard makkelijker en sneller werken als ze er onder kunnen blijven
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Ik zou u aanraden steenschotten te gebruiken, die zijn wat ruwer en daardoor minder (snel) glad.
De schotten kunnen op hardhouten planken worden gelegd, zet de planken hier en daar vast op de grindtegels met een rvs schroef.
Zorg dat er ruimte open blijft waar de planken haaks op elkaar komen, het water moet wel weg kunnen.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #5
Planken of balken?

En voor wat betreft gladheid: hoe ruwer een oppervlak, hoe langer het nat blijft (water blijft er langer op liggen en stroomt er niet makkelijk van af), de te sneller algaangroei en dus gladheid.

Raar maar waar: een glad geschaafde plank onder afschot is minder glad als deze nat is.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu