Miele G 605 SC warmt niet op en zeepbak blijft dicht

Tkemmere

  • #1
Goedendag medeklussers,

Wij hebben een probleem met onze Miele vaatwasser G 605 SC. Ik zou graag uitleggen wat er fout gaat, en ik hoop dat een van de lezers dan kan aangeven waar het waarschijnlijk aan ligt. Dan kan ik daar mee aan de slag.

Het gaat dus om een ca. 20 jaar oude vaatwasser, zonder displays met een mechanische tijdsklok. Dit is wat er gebeurt:

1- Start programma.
2- 30 seconden: Leegpompen
3- 60 seconden: Waterinname
4- 60 seconden: Spoelen
5- Nu zou de zeepklep open moeten klappen en de verwarming moeten beginnen. Maar dat gebeurt niet.
Als ik de vaatwasser uitzet, de knop doordraai tot na de waterinname (dus tót 4), 1 liter water in de vaatwasser doe en weer start, dán doet ie het wel.

Wat zou het kunnen zijn?

Ik heb machine met schoonmaakazijn ontkalkt. Het pompradartje en de filters zijn helemaal schoon en er lijken geen problemen in waterleidingen, aan en afvoer te zijn. Ook het oranje knopje van het zeepbakje is gangbaar zoals voorheen.

Alvast dank voor jullie eventuele hulp!
Met vriendelijke groeten, Thomas.

 

Rusako

  • #2
Nivo melder vuil of stuk! of waterslot leidingen schoon?
 

Tkemmere

  • #3
Dank @Rusako,
Ik vrees dat ik 'm eens helemaal uit elkaar zal gaan halen en de leidingen ga nalopen. Zowel naar sproeier als van waterslot.
Iemand anders had het over een kapotte drukregelaar. Dat is niet hetzelfde als een niveau-melder, denk ik?
Wordt vervolgd.
Groeten, Thomas.
 

Rusako

  • #4
Hij krijgt te weinig water, als je zelf water toe moet voegen en hij doet het dan wel goed! druk schakelaar werkt pas als hij voldoende water krijgt!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu