Sterkte deur met bakken

Cennie

  • #1
Wij hebben een relatief klein rijtjeshuis uit 1985. Vanwege de omvang proberen wij de ruimte efficiënt te benutten. Momenteel zijn we bezig om bakken aan de binnendeur van onze voorraadkast te maken (zie foto):


Het is de bedoeling dat er 7 van dergelijke bakken aan de deur komen hangen die individueel maximaal 30kg moeten kunnen dragen en in totaliteit willen we hier maximaal 100kg op stallen. Na het monteren van de 1e 2 bakken kwamen we er echter achter dat onze deur hol is en dus geen draagkracht heeft (ik ben niet de slimste klusser). Nu willen we een massieve deur aanschaffen met spaanvulling. Ik twijfel echter of dit sterk genoeg is voor de deur??

De deur hangt met extra sterke scharnieren van 160 hoog aan het deurkozijn. De scharnieren kunnen samen 160kg dragen. Het kozijn is echter van metaal en niet al te dik. Nu ben ik bang dat dit uit gaat scheuren. Wat is jullie idee hierbij?

Wanneer jullie denken dat het kozijn inderdaad niet sterk genoeg is, dacht ik er aan om als mogelijkenoplossing de scharnieren vast te maken met lange schroeven die reiken tot in het houden kozijn daarachter (zie foto). Zou dit wel sterk genoeg zijn?
Als default optie dacht ik er aan om het metalen kozijn te vervangen door een houten kozijn dat sterker zou zijn. Ten eerste vraag ik me af of dit zo is, ten tweede zit ik hier niet op te wachten omdat de bovenkant van het kozijn aan de achterkant is betimmerd (hier zit een plafondetje van de voorraadkast zoals is te zien op de foto).



Ik hoop dat jullie met jullie expertise duidelijkheid kunnen geven en de beste oplossing!!!

Mijn dank is alvast groot!:)
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Technisch valt alles wel op te lossen. Maar is het hier niet veel handiger om de kast anders in te delen waardoor je extra opslagruimte krijgt?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu