Verdiepingsvloer ophogen

Henky!

  • #1
Ik wil een gedeelte van de 1e verdieping van mijn woning ophogen zodat de gehele eerste verdieping op gelijk hoogte komt. Hiervoer moet ik zo n 35m2 met 100mm verhogen.

In deze 35m2 zullen uiteindelijk een slaapkamer (laminaat) met en suite badkamer (tegels) gerealiseerd worden. De vloer bestaat momenteel beton op lewisplaten op vloerbalken.

Wat is de beste manier om deze 100mm te vullen? Kan dat met drukvast EPS-100? Ik vrees namelijk dat cementzand te zwaar is.

  • 9mm Laminaat
    9mm Ondervloer
    Folie
    80mm EPS-100 vloerplaten
    Beton
    Lewisplaten
    Vloerbalken

In dit topic Polystyreen eps als ondervloer beveelt men 30mm EPS aan, maar 80mm is wel een stuk meer......
 

Jamesco

  • #2
Hoi Henky,

Had jij hierdoor geen problemen met de laatste traptrede?
 

Henky!

  • #3
Nee, het gedeelte dat opgehoogd moest worden zat niet bij de trap. De overloop bleef op gelijke hoogte.

Uiteindelijk heb ik wel voor een andere oplossing gekozen en heb ik zandcement laten storten. Ik heb een constructeur laten berekenen hoeveel ik de verdieping kon belasten en volgens hem was zandcement geen probleem.

Voordeel was dat ik op deze manier direct een afschot kon maken voor de inloop douche in de en suite badkamer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu