Klik pvc vloer leggen. Meubels eruit?

MwBosch

  • #1
K wil een PVC laminaat klik vloer leggen. Als ik dit laat doen dan moet ik volgens de verkoper eerst alle staande kasten en bankstel verwijderen in die ruimte. Want als ik eerst een gedeelte van een paar meter zou leggen en daarop de kast weer terugplaatsen, dan zou het gedeelte waar ik verder moet gaan omhoog komen.

Dit zou dan niet meer goed gaan. Ik heb geen mogelijkheden om kasten en een bankstel te verhuizen naar een andere plek.

Verder nog de vraag. Deukt PVC klik vloeren in door zware meubels, dus waar de poten staan?

Graag advies
Bedankt alvast
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Dat hangt mede af van de ondervloer, ik heb een ondervloer van 2 mm en daar is niets mee gebeurt, verplaatsen van de kasten kan met een plaatje underlayment met daar een paar stukken tapijt of deurmatten eronder, wel even de vloer tegen de wanden voorzien van een latje om verschuiven te voorkomen.
Wat indrukken van het pvc betreft, hoe dikker de ondervloer hoe meer kans op indrukken van de poten op de vloer.
Het heet niet voor niets klick pvc, als het in elkaar geklikt kan worden kant het ook weer los als het tegenzit.
 

MwBosch

  • #3
Bedankt voor je informatie.
Ik wil het klick laminaat op linonium vloer leggen. Dit lijkt mij dan voldoende?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Ik zou er wel even een geschikte dunne ondervloer in leggen tegen o.a. verschuiven van het pvc.
 

MwBosch

  • #5
Bedoel je dat het kan schuiven als ik de kast er weer wilt terugzetten?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Dat risico zit er altijd in, daarom ook die plaat en stukken tapijt, als u ze hebt zijn de droogloop deurmatten ideaal, leg de harige kant naar beneden.
Een ondervloer is bij klick pvc altijd nodig, en ruimte langs de wanden ook.
Kijk eerst hier eens voor u begint.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu