Ophangveren rolluik klappen dubbel

H4ldrz

  • #1
Wij hebben op de 1e verdieping elektrische rolluiken gemonteerd in onze woning. Netjes ingebouwd in de gevel. Het is via een onderaannemer gegaan dus ik weet niet om welk merk/type het gaat. Ook van de motor weet ik dat niet. Er zit handbediening op met een schakelaar maar ik heb ook modules van klik-aan/klik-uit ertussen gezet waardoor ik ze draadloos kan bedienen.

Nu zijn bij een rolluik naar een paar maanden alle ophangveren afgebroken waardoor het rolluik niet meer omhoog kon. Stucwerk moeten weghalen (eigen risico natuurlijk), rolluiken opengemaakt, gerepareerd en weer netjes dichtgemaakt allemaal door de aannemer.

Het viel me op dat dit rolluik voordat het omhoog gaat iedere keer een harde slag maakt. En dit ook doet op het laatste punt als hij helemaal afrolt. Dus ik ben een in het rolluik gaan kijken met een camera om te zien wat er gebeurt.
Het lijkt erop alsof de motor het rolluik te ver afrolt, waardoor de ophangveren op het laatste punt dubbelklappen. Zie ook het filmpje: https://www.dropbox.com/s/20ze15wect8hy4n/IMG_7943.mov?dl=0
Naar mij mening kan dit nooit goed zijn voor de ophangveren. Wat denk ik ook verklaart waarom deze eerder defect zijn gegaan.
Uiteraard ga ik de aannemer er weer naar laten kijken. Maar hebben jullie een idee hoe dit het beste opgelost kan worden? Kan worden ingesteld dat de motor minder ver draait bijvoorbeeld? Ik wil er voor waken dat er een verkeerde oplossing wordt gekozen en ik over een paar jaar met defecte rolluiken zit en het stucwerk moet slopen.

Alvast dank voor jullie reacties.
 

De Bob

  • #2
Het moment van de afslag op de motor is niet goed ingesteld, hij zakt te ver door, waardoor de bevestiging/veren strippen los komen.
Controleer ook de afslag boven
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu