Siemens wasmachine gaat roken met lawaai bij centrifugeren

Paulmooren

  • #1
Hallo
mijn siemens wm 14 a 261 , gekocht in 2010 is aan het verslijten. is hij het waard om te repareren? kan ik het zelf? bij centrifugeren maakt hij lawaai, gaat schudden, en gaat stinken naar, ik denk verbrand rubber. compleet met walm. mijn was stinkt er ook naar. het was al bij de vorige wasbeurt, maar nu wat erger, en ik denk dat ik maar niet meer moet wassen..
wat moet ik doen? Dank alvast!!
 

Rusako

  • #2
Heeft U vaak op lage temperatuur gewassen? zit de trommel er misschien ovaal in de kuip!(trommel kruis afgebroken)
 

Paulmooren

  • #3
Ja ik draai meestal op lage temperatuur. de trommel lijkt wel goed centraal te hangen.
 

Rusako

  • #4
Ik denk als U hem weer zwaar belast met wassen toch scheef gaat hangen (kunt U niets aan het manchet zien binnen tussen de kuip en trommel?
 

Paulmooren

  • #5
O ja ik heb wat beter gekeken!..
er zit vuil tussen het rubber en de trommel, aan de voorkant dus de kant van de deur. als ik de trommel met de hand rond draai, loopt hij daar aan en piept tegen het rubber
het lijkt op rubber vijlsel. dat zou dan van het rubber kunnen komen maar waarschijnlijk van een gympie die ik ooit waste en die tijdens centrifugeren tegen het glas werd gevijld..
Het heeft zich afgezet precies op de rand van de trommel, waar die het rubber raakt. vreemd.. als een soort kauwgom, maar niet zo dik, maar het zit best vast.
ik heb nu alles gereinigd. de trommel loopt vrij, en ga nog s wassen
als ik mijn vinger tussen de trommel en het rubber doe, en de trommel draai, dan zit er een halve cm speling in, dus verwacht dat de ophanging goed is
alvast dank voor je tips.
o ik kon met een plastic bandenlichter met een doek met zeep, best goed de aanslag van de trommel af "steken", zo tussen de trommel en het rubber. het rubber ziet er goed uit en voelt stevig, zonder mankementen
 

Rusako

  • #6
Hoop voor U dat dit het dan is geweest! :wink: maar even een tip :idea: was zo wie zo 1x per maand op hoge temperatuur dat is beter voor U en uw machine!!
 

Paulmooren

  • #7
O jee te vroeg gejuichd
bij het centrifugeren lijkt het als of er paard en wagen over de stenen snelt. bij de snelste toeren wilde hij niet verder en ging langzamer. toen heb ik het uitgezet. ook weer walm uit de machine . hij ging ook fors uit het lood tijdens centrifugeren. tijdens de was maar een beetje uit t lood . toch overleden?
ik kan een tweedehands miele krijgen voor 50 euro w2203 met licht defect.. hoop ik. lampje van spoelen gaat direct aan bij wassen, terwijl hij goed zn programma afdraait. dan kom ik weer op het forum..

of is de siemens beter te repareren?
 

Paulmooren

  • #8
En dank voor de tip.
 

Rusako

  • #9
Siemens is afgedaan!! kosten worden te hoog :wink: wat doet de miele precies?
 

Prutslutser

  • #10
Bij mijn wasmachine speelde een soortgelijk probleem.
Bij mij kwam dit echter omdat de rubber manchet sterk was opgezwollen door massageolie, daardoor liep de trommel tegen de manchet aan en stonk vreselijk.
Als bij u het kruis van de trommel is losgebroken kan het ook dit effect geven.
De binnentrommel is dan niet meer gecentreerd en loopt tegen de manchet.
Vervelend grapje, veel werk en dure onderdelen.

Het lijkt erop dat losse onderdelen geeneens verkrijgbaar zijn. bosch-00249864-trommel-00249864-waa28261-wm14a261-00522030

200 Euro...
 

Paulmooren

  • #11
Wheeee dag siemens
dank voor jullie reactie.

ik had al een voorgevoel en heb de miele vanmiddag gehaald.
moet ik voor de miele een andere topic starten?

ik ga hem morgen aansluiten en kijken wat ie doet.

dank alvast
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #12
Graag een ander topic, het is heel andere machine.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu