Siems wWM16S740NL/08 schokbrekers?

Rene (ORK)

  • #1
De machine maakt een hoop herrie bij een poging om met een volle Kuip te centrifugeren.
Komt wel op snelheid maar breekt de poging af omdat de trommel te veel slingert .
Zojuist een van de schokbrekers gedemonteerd . ik kan de schokbreker vrij makkelijk in en uit schuiven. Dit verklaart waarschijnlijk ook waarom de trommel zo soepel in de veren hangt. Ik neem aan dat een goede schokbreker zeer stroef zal bewegen. Kan iemand dit bevestigen?

Gr. Rene
 

Rusako

  • #2
Hallo Rene dat klopt dan zal weer heel strak in en uit gaan suc6
 

Rene (ORK)

  • #3
Beste,

Inmiddels de schokbrekers vervangen. Het centrifugeren gaat eeer prima.Er zijn misschien nog een paar aandachtspunten zoals de koolborstels maar deze kunnen nog even mee.

Bedankt voor de bevestiging op mijn vraag

Gr. Rene
 

Rusako

  • #4
Weer veel was plezier :lol:
 

Dsterk

  • #5
Wat versta je onder nog even meekunnen van de koolborstels? als ze korter zijn dan 15mm(1,5cm) is het verstandig ze direct te vervangen, als ze daar heel dicht bij zitten ook. Motorschade die kan ontstaan door te lang door te draaien met koolborstels die op zijn is veel prijziger te verhelpen dan de kosten van een setje koolborstels.
 

Rene (ORK)

  • #6
Beste,

De koolborstels zijn nog circa 22 mm lang. Maar de machine is nu nog goed toegankelijk.
Dat is zeker zo. Zal een nieuw setje bestellen

Gr. Rene
 

Wimv

  • #7
Hoi Rene,
Ik heb toevallig dezelfde wasmachine. Mijn koolborstels waren ook aan vervanging toe… het scheelt je een hoop geld als je ze op tijd vervangt. Ik heb ze zelf hier gekocht: Link verwijderd, mod

Uiteindelijk wel hulp nodig gehad met installeren, maar als je een beetje handig bent, dan moet dat wel lukken. :D

Gr. Wim
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #8
@Wimv, lees even de forumregels aub. Plaatsen van commerciële linken is ongewenst op Klusidee.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu