Beste volgorde (binnen)kozijn schilderen

Vrij001

  • #1
Welke volgorde heeft de voorkeur om je binnenkozijn af te lakken met als doel zo min mogelijk aanzetten te krijgen?

Ik probeer zelf altijd van buiten naar binnen te werken. Ik begin met de koplatten rondom en dan werk ik van twee kanten naar binnen. Dus als laatste de stijl met de sponning. Gaat me altijd wel redelijk af. :P
Maar ik vraag me eigen af of er betere methodes zijn.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Gewoon doen wat u het beste bevalt, ik doe het ook zo, vind ik het handigste.
 

De Bob

  • #3
Normaal werk je van boven naar beneden,
B.v. bovenkant en dan ook alles rondom, dan links en als laatste rechts, of andersom als je zo werkt vloeit alles mooi in elkaar, en zo werk je eigenlijk in drie delen.
Belangrijk is altijd, zet het niet te dun op, daar gaat het meestal fout.

En je moet natuurlijk niet een uur over een kozijntje doen, dan is de aandroging al een feit.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Ik ben aan de onderkant van een stijl begonnen, meteen rondom. Dan naar boven werken, en aan de andere kant weer naar beneden.

Dit leek me het best omdat je dan geen aanzetnaden hebt. Maar ik ben wel benieuwd naar hoe anderen dit doen.
 

Vrij001

  • #5
Hoi Mannen, bedankt voor jullie reacties.

Ik was benieuwd hoe de rest zo'n kozijn aanpakt. Kan inderdaad op meerdere manieren. Ik deed/doe het ook altijd op de manier van Jan. De manier van Ijkenhout en de Bob lijken wat logischer met het oog op de minste kans van aanzetten. Dat ga ik gewoon een keer uit proberen.
Dank jullie wel voor de reacties. Blijft een mooi forum voor de klussert. :)
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu