Kan deze wasmachine-afvoer?

Daan0754

  • #1
Dag allen,

Afgelopen week heb ik de wasmachine in de keuken verplaatst en daarom ook de wasmachine-afvoer aangepast. Omdat ik niet zo'n hele ervaren klusser ben, vraag ik mij af of jullie mijn oplossing 'voldoende' vinden.

De oude situatie:


Rechtstreeks op de sifon en het Y-stuk zat een 40-mm afvoerbuis voor de wasmachine. De rest van het Y-stuk ging over naar 32mm en is aangesloten op de CV-ketel voor overloop (denk ik).

Nieuwe situatie:


Ik heb het Y-stuk naar rechts verplaatst en daar een nieuwe (kortere) afvoerbuis voor de wasmachine op aangesloten (90cm hoog). Vanaf het Y-stuk loopt er ook weer een buis naar de CV (32mm). Het ziet er een beetje rommelig uit omdat ik zoveel mogelijk delen heb proberen te hergebruiken (dus geen 45 graden hoeken en ook een verloopstukje). Beugels moet ik nog bevestigen.

Mijn vragen zijn nu:
- Ik heb PPC gebruikt en niets verlijmd (er zitten wel rubbers in de koppelingen). Is dat ok?
- Vinden jullie deze situatie er voldoende uitzien? Of zal het gegarandeerd misgaan (te weinig druk op de sifon)?
- Wat had ik beter kunnen doen?

Ik ben erg benieuwd dus hoor graag.

Groet,

Daan
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Zou moeten werken, inderdaad even beugelen.
Een oplossing met 50mm buis is beter, maar als dit goed werkt zou ik het zo laten.
Rubber koppelingen worden niet verlijmd.
 

Daan0754

  • #3
Bedankt voor je reactie nog! Het is altijd spannend als je iets niet zo vaak hebt gedaan, maar ga er van uit dat het goed komt. Fijn om die bevestiging te lezen!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu