Kantoor unit hydraulisch uitschuifbaar maken

Roelhe

  • #1
Ik wil een kantoorunit aan de zijkant hydraulisch uitschuifbaar maken. Hiervoor heb ik 2 hydraulische cilinders met eens slag van 2000mm. Ik wil op de bestaande vloer kokerwerk maken van kokers welke in elkaar schuiven. Ik zat zelf te denken aan kokers van 50x50mm met daarin schuivend kokers van 40x40mm en tussen de kokers in ter geleiding nylon strip. Of zou ik beter 2 stalen kokers kunnen nemen welke vrijwel strak in elkaar passen en er dus geen nylon tussen doen? Kokers om de 600mm waarop de vloer bevestigd kan worden?

De kokers kunnen ongeveer 2500mm lang worden en blijven dan in uitgeschoven stand dus circa 500mm in elkaar zitten. Op het uitschuifbare deel wil ik de opbouw maken van 40mm sandwichpanelen. In hoeverre kan ik deze gebruiken om het plat dak te ondersteunen zonder verdere constructie hieronder te maken? Het uitschuifbare deel zal circa 5500mm x 2000mm zijn en zal in uitgeschoven stand gestempeld worden aan de lange kant.

Hopelijk kan iemand mij wat advies geven.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Laat die stalen kokers door een constructiebedrijf berekenen, ik schat in dat kokers van 50 en 40 mm niet zwaar genoeg zijn.
 

De Bob

  • #3
Schuift het geheel vrijhangend uit ?
Want het wordt uigeschoven pas gestempeld.

Op welke koker wilt iets gaan bouwen, de binnen of de buiten koker, op de binnenkoker gaat niet want die verdwijnd in de buiten koker

Heeft u een schets/tekening? Het is voor mij niet geheel duidelijk wat u bedoeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
12
2

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu