Heater of CV

Christ

  • #1
Wie heeft er ervaring met een gasgestookte heater in de werkplaats? Ik heb een werkplaats van plm. 300m2 met daarin een afgescheiden geïsoleerde ruimte met plm.250m3 inhoud, welke ik wil gaan voorzien van of cv, of een gasgestookte heater. Nu is mijn vraag wat is het gemiddelde gasverbruik van zo`n heater tegenover een cv bij een werkplaatstemperatuur van rond de 20gr. wat vanzelfsprekend ook afhankelijk is van de buitentemperaturen c.q. en milde of strenge winters.

Alvast bedankt voor eventuele adviezen
 

Bernhard

  • #2
@Christ,
Een CV-systeem is zuiniger. Een plafondverwarming op een CV-ketel heeft een zeer hoog rendement. Plafondverwarming, ook wel genoemd stralingsverwarming, heeft een aantal voordelen tw:
- lage stookkosten
- gering warmteverlies door het dak
- plafondverwarming werkt met lage watertemperatuur
- ook bij hoge hallen toepasbaar
- gelijkmatige temperatuur over de hele vloer
- geen geluid door ventilator
- weinig circulatie van lucht, geen stof
- indeling van apparaten of stellingen zijn flexibel
- bij een plafondverwarming wordt de lucht niet opgewarmd.
mvgr Bernhard
 

Mn22

Vaste beantwoorder
  • #3
De keuzeisook afhankelijk van de gebruiksduur en gewenste opwarmtijd. Stralingspanelen zijn inderdaad energietechnisch voordeliger. Daar staat wel tegenover dat een heater een ruimte snellerop themperatuur brengt en aanzienlijk goedkoper is in aanschaf en installatie.

Wat voordeliger is hangt dan ook af van het gebruik van de ruimte en de tijden waarop de ruimte verwarmt moet worden.
 

Bernhard

  • #4
Stralingsverwarmte voel je direct. Het is net zo snel als de lichtsnelheid.
De ruimte wordt en hoeft niet opgewarmd te worden. Bij de keuze van een systeem kan je beter naar de exploitatiekosten kijken dan alleen maar naar de aanschafprijs.
De voordelen van een plafondverwarming heb ik al aangegeven.
De capaciteit voor een gasheater zal 2 a 3 hoger moeten zijn dan een plafondverwarming met CV-water. mvgr Bernhard
 

Christ

  • #5
@Bernhard en Mn22;

Allereerst bedankt voor jullie reactie`s. Ik kan niets aan het plafond gaan hangen daar dit geïsoleerd en zwevend is bevestigd, omdat het om een inpandige ruimte in een grote hal gaat.

Het probleem is dat ik niet weet hoelang ik hier nog mijn werkplaats heb en ik bij vertrek alles leeg op moet gaan leveren, vandaar mijn vraag wat het verbruik van een heater t.o.v. een cv systeem is/zal gaan worden. Ik vond een max. gasverbruik bij een heater van 14Kw van 1,7m3 per uur 22Kw van 2.7M3/uur.

Wat verbruikt een cv installatie met bovenstaande vermogens?

Groet

Christ
 

Dominic1990

  • #6
Ongeveer 1 jaar geleden zo eentje gekocht van het merk ******


werkt gelukkig nog steeds ! makkelijk te installeren !
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Link en 2 topics verwijderd i.v.m. reclame voor website, lees de forumregels.
Nog dom ook want je mag verwachten dat topics van jaren gelden opgelost zijn.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu