Betonvloer storten icm fundering op staal

Ralph

  • #21
De afbeelfing hier is het type zwevende dekvloer. Wat jij wil is een verbonden dekvloer en de isolatie onder het beton i.p.v. op het beton.
 

No Hands

  • #22
O ja natuurlijk, ik zit niet goed te kijken. Je hebt helemaal gelijk!
 

TornadoGo

  • #23
Ik wil voor onze kelder dezelfde opbouw gaan toepassen, ook bij een fundering op staal.

Ik ben daarom erg benieuwd hoe de vloer geworden is.
 

Paul2222

  • #24
Onze betonvloer is er in 2014 ingekomen, volgens de werkwijze die ik destijds beschreven heb. Is allemaal prima gegaan. Geen last met optrekkend vocht oid.
Echter, ik heb geen kelder maar een betonvloer op (of misschien nèt een beetje onder) maaiveld. Ik kan me voorstellen dat je bij een kelder rekening dient te houden met het grondwaterpeil om geen indoor-zwembad te krijgen ;-)
 

TornadoGo

  • #25
Dank voor je reactie! :D

Weet je nog of je randisolatie hebt toegepast bij de eerste laag beton (het rode lijntje op de tekening)?

Ik noem het bij ons een kelder maar het is eigenlijk meer een souterrain, half boven en half onder maaiveld. Grondwater is niet direct een issue al ga ik daar zeker wel rekening mee houden.
 

Paul2222

  • #26
Ik heb dat toen wel gedaan maar als ik het nog eens zou moeten doen zou ik het er gewoon koud tegenaan zou storten zoals Ralph (dacht ik?) in een eerder bericht ook al zei.
Voegt volgens mij bij nader inzien niet zoveel toe als je er toch een zevende dekvloer op maakt.
 

BezemerM

  • #27
Ik wil zelf beginnen aan een soortgelijk project , oude betonvloer van 24m2 vervangen voor een geïsoleerde vloer met vloerverwarming .
Voor mij is dit dus erg interessant en leerzaam !
Ik vraag mij af of de de isolatielaag die Paul2222 gebruikt voldoende is ?
En moet er geen bewapening in het beton ?
Ik heb er weinig verstand van hoor dus wil zeker niet de betweter uithangen!
Als de samenstelling van de Vloer van Paul222 nl klopt ga ik het nl ook zo doen 🤓
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu