Intergas HRE 36/30 slaat continu aan + vloerverwarming

Diederikdejong

  • #1
Weer een leuk uitdagend probleem.

Mijn ketels slaat om de haverklap aan, zeg maar gerust om de 4 minuten, en blijft dan ongeveer een minuut branden. Het vreemde is, dat de kamerthermostaat op 20 graden ingesteld staat, en het 21 graden is, hij gewoon om de klipklap gewoon weer aanvliegt.

Tevens ook nagekeken, dat als het op de gevraagde temperatuur is, dus 21 graden.
Ingesteld water vloerverwarming 30 graden, en als de retour van de vloerverwarming 20 graden is, dan verwarmt die gewoon door, met als gevolg dat het graden hoger wordt.

Nu heb ik al het een en ander aan onderzoek gedaan, en het schijnt te kunnen komen doordat de ketel stroming voelt, dat hij elke keer weer verwarmt.



Even een paar feiten:
- Intergas HRE 36/30 CW5
- Retour CV voorzien van keerklep
- Honeywell Round Modulation
- Robot vloerverwarmingsverdeler met Alpha2 pomp



Beneden draait de vloerverwarming in de woonkamer op 30 graden water. Verder hangen er boven en beneden radiatoren.

Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb namelijk mijn metersetanden in de verbruik-app van Nuon bekeken en ik zie dat het gasverbruikt aardig aan het stijgen is. In de maand december 240m3 gas voor een 2 onder 1 kap woning.
 

Marcn88

  • #2
Bij de intergas dient er een 2wegklep of een terugslagklep geplaatst te worden icm vloerverwarming, hij brand nu denk ik elke x met een code 7 wat u voor nu kunt doen is de warmhoudfunctie voor t tapwater uitschakelen
 

Ppklus

  • #3
Staat de Intergas misschien op "comfort"...dan stookt hij ook regelmatig eventjes om de temp. in het apparaat op peil te houden, voor snel comfortabel warm water.
 

Diederikdejong

  • #4
Probleem verholpen. Ik heb een 2 weg klep geplaatst in de retour onder de ketel. Hij voelde elke keer stroming en daardoor verwarmde die continu bij.
 

MT112

  • #5
Hoi Diederik,

Is je probleem werkelijk verholpen? Wij hebben exact zelfde probleem en nagenoeg gelijkwaardige setting. Ook een intergas ketel (xtreme 36, beneden VVW, boven radiatoren, homey well round). Inmiddels meerdere installateurs langs gehad, allerlei onderdelen vervangen en toegevoegd, zelfs 2x iemand van intergas langs geweest, maar die reppen niet over een 2 weg klep.

Voordat ik een 2 weg klep laat installeren ben ik wel erg benieuwd hoe jij het nu bijna een jaar na dato hebt.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu