Schuur vloer en isolatie

Psycho-tr

  • #1
Beste klussers,

Ten eerste wens ik iedereen beste wensen.

Een nieuwe jaar betekend ook nieuwe klus plezier.

Ik heb een schuur die bij vele nieuwbouwwoningen staan.

Houten balken tegen de grond vast geschroefd, staanders van 5x7 en aan de buiten kant dicht getimmerd met Rabat.

Nu wil ik graag binnenzijde dicht timmeren met underlayment platen. Wel of niet isoleren?
Ik stook af en toe warm als ik aan het sleutelen ben met een mobiele gaskachel.

Indien wel isoleren, dan gewoon met dampwerende folie en glaswol?
Aandachtspuntje wat voor vele grappig zal zijn :D ik ben als de pest bang voor muizen, ik hoor her en der verhalen dat isolatie of dichttimmeren extra aandacht zal trekken van de muizen gezien ze hierin kunnen schuilen.


Op de vloer liggen stoeptegels. Liefst zou ik er beton in storten echter heb ik momenteel andere financiele prioriteiten.

Zelfde verhaal: als ik van wand naar wand 7x17 balken plaats met daarover 18mm houtplaat. Is dit een goede constructie? Zit je hiermee ook het risico dat het muizen kan aantrekken?

Ik hoor graag jullie ingeving
 

Psycho-tr

  • #2
Niemand tips??
 

Jandenh

  • #3
Onze schuurklus is wel vergelijkbaar. Heb op de buitenzijde van de staanders eerst dampdoorlatende folie geplaatst, daarop een lat van 1cm en daarop pas het Zweeds rabat. Onder heb ik dubbel gevouwen fijnmazig gaas geplaatst tegen de muizen. Binnen tussen de staanders 40mm PIR isolatie en aan de binnenzijde dampwerende folie met daaroverheen 11mm osb plaat. Wel in alle 4 de hoeken een rooster om te kunnen ventileren. Zit nu nog ff met de vloer maar daar ga ik nu zelf een vraag op het forum posten.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Zorg dat er aan de buitenkant geen gaten groter dan 1cm zitten. Dan is het risico op muizen klein.
 

Psycho-tr

  • #5
Bedankt mannen,

Ik heb zonder isolatie en folie rechtstreeks op de staanders osb platen gemonteerd.

Dit scheelt tot mijn verbazing toch een 5 graden in verschil tussen binnen/buiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu