Miele Gasdroger T478G - Storing lampje - Machine volledig sc

Jarmo.

  • #1
Hallo,

Omdat we een zeer raar geluid opeens hoorde uit de gasdroger en al langere tijd steeds storing lampje hebben bij extra droog programma's of iig programma's met warmte en met koude lucht programma niet.

Dacht ik dat we na 12+ jaar maar eens dat ding moesten open schroeven en stofvrij moesten maken.


Dus ik heb met behulp van een compressor, stofzuiger, doekje en gepast gereedschap dat hele ding van binnen en buiten schoongemaakt dus ik ken elke cm van die droger nu.

Bij de ventilator die het stof naar het filter brengt volgens mij, zat een scheurtje die heb ik even opgelost met een tiewrap, ik moet nog zoeken naar vervangend onderdeel. Want we willen gasdroger houden. Ivm goedkoop en extreem veel gebruik.
Dus het rare geluid was inmiddels weg.

En een aantal kilo stof is van de machine gehaald. Elke cm had wel dikke laag stof.


Nu hebben we dus wel helaas nog steeds het probleem met storing lampje als we een programma gebruiken die warme lucht heeft.


Te zwaar beladen kan niet t geval zijn zelfs met 1 handdoek springt hij op storing.

Dan is volgens de handleiding dit de mogelijke oorzaak:

>Het controlelampje "Storing" gaat branden nadathet programma is gestart

>Misschien zit er lucht in de gas-leiding (bijv. na de installatie vanhet apparaat of na onder-breking van de gastoevoer).

–Schakel het apparaat uit.
–Controleer of het gasstopcon-tact is geopend en of de hoofd-kraan is opengedraaid.Ga daarna als volgt te werk:A Schakel het apparaat weer in.B Draai de programmakeuze-schakelaar op een programma.C Druk op de "START - toets.Wanneer het controlelampje "Sto-ring" na ca. 2 minuten weer gaatbranden, doe dan dit:Schakel het apparaat uit.Herhaal de stappen A-C verschil-lende keren.


Dat is geen oplossing is er iets te doen met de module van de gasdroger? Als ik het deurtje open schroef dan zit er een module met iets wat op een ontluchtings nippel lijkt, en verschillende draaiknoppen.


Ik hoor graag of er iemand een oplossing weet
 

Jarmo.

  • #2
Toevoeging:

De buizen van droger naar buiten tot buiten de muur zijn ook volledig schoongemaakt dus is ook geen probleem komt met volle kracht lucht uit(voorheen nooit zo hard)
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu