Verhogen TV-meubel

McMatt

  • #1
Ik heb het populaire Ikea besta tv-meubel (afmetingen 180cm x 40cm) zonder pootjes. Dit meubel wil ik een aantal cm verhogen.

De reden is niet zo belangrijk, maar voor de geïnteresseerden: mijn TV hangt aan een vloerstandaard, met een voet onder het meubel. De bijbehorende pootjes van Ikea vind ik met 10cm eigenlijk te hoog.

Nu is mijn idee om een paar houten balken te halen bij de bouwmarkt, 27cm, vuren, geschaafd.

En die in een u-vorm te monteren onder het meubel, met nog twee korte steunbalken in het midden (over de breedte om doorhangen te voorkomen).

De balken aan de voorzijde (lengte 180cm) zou ik dan in verstek zagen op de hoeken, zodat er geen kopse kant zichtbaar is. Hiervoor wil ik een eenvoudige verstekbak gebruiken en een handzaag.

Twee vragen hierbij:

1) Hoe monteer ik de balk van 180cm op de twee balken van 40cm? Montagekit?
2) Hoe monteer ik dit profiel onder het TV-meubel?

Ooit is het plan om het TV-meubel op te hangen, dus ik kan het niet permanent verlijmen. Het liefst zo min mogelijk boor en schroefwerk.

Alvast bedankt voor het meedenken met deze beginnende klusser. :wink:

Oh ja, is het nog handig om iets onder het hout te doen ter bescherming van de tegelvloer?
 

Nicklatu

  • #2
Wil je misschien een foto plaatsen van de meubel en het liefst incl. de onderkant?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu