Siemens TK76K572

Hemant_5400z

  • #1
Hallo Allemaal,

Heb een vraagje over mijn Siemens TK76K572. Vorige week begaf de pomp het na een paar keer testen kwam ik er achter dat de veer in de pomp stuk was (geef water of koffie meer). Inmiddels heb ik die vervangen en er komt weer water uit echter water of koffie is gewoon koud en het water wordt niet verwarmd.

Nu heb ik de spanning even gemeten op de warmte element maar er zit geen spanning uit (weet niet of er constant spanning op moet zitten) nu is mijn vraag of iemand bekend is met dit probleem en de oorzaak.

Is het een zekering die stuk is of toch wat anders?

groetjes,
Hemant
 

Repair-man

  • #2
Er zit een high-speed element in met twee thermostaten op het element, waarschijnlijk is de meest rechtse thermostaat (klixon) onderbroken waardoor het element niet meer warm wordt. Meet dus het element ohms door inclusief de max beveiliging thermostaat.
 

Hemant_5400z

  • #3
Hoi,

bedankt voor je reactie!

Ik heb het element zelf vervangen, de ohms kwamen inderdaad niet door. zekering zag er als een geheel uit en kon het niet los vinden, misschien dat je ene tip hebt waar je die kan krijgen?

Hemant
 

Repair-man

  • #4
Het element en de thermostaten zitten aan elkaar vast, volgens mij heeft het apparaat geen zekering.?
 

Hemant_5400z

  • #5
Hoi,

Ze zitten inderdaad aanelkaar geschroefd maar er zit wel degelijk een termische zekering in maar het een een blok met blauw/bruin/aarde het is een wit blokje lijkt op keramisch materiaal.

Hemant
 

Hemant_5400z

  • #6
Zie foto,

Ik was benieuwd of dat onderdeel ook los te krijgen is:

 

Repair-man

  • #7
Dat is niet los te bestellen, je krijgt altijd een compleet onderdeel, thermostaten incl hitte-element.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu