Balken detectie door isolatie in dak

Nijmegenklusser

  • #1
Hoi Heeft iemand ervaring met het detecteren van balken in een geisoleerd dak vanaf de bovenkant?


Groet,

De Nijmegen klusser
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Het weer voor dit soort zaken gaat de goede kant op.
Wordt wel een hele heisa als je met een ladder op het dak moet komen.
's-Morgens vroeg als de rijp op het dak staat zou je misschien de balken kunnen zien lopen. Wel de ruimte onder het dak flink verwarmen de warmte moet door de balken naar de het oppervlak van het dak trekken.
Hoe dik is de isolatie. Kan me voorstellen als dit ook van invloed is.
Mag ik vragen waarom je dit wil weten.
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #3
Wat voor dakplaat en isolatie?

je kan ook gewoon in de documentatie van de leverancier de afstand van de ribben opzoeken
 

Nijmegenklusser

  • #4
Het gaat om een dak met bitumen en Pir isolatie denk ik. De dikte weet ik niet, de bouwtekeningen zijn niet duidelijk. Ook het type isolatie of de isolatiewaarde is niet duidelijk.

Ik weet niet of ik wel met ijsvorming het dak op wil klimmen... Misschien een drone :cool:
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #5
Weet niet hoe belangrijk dit weetje is. Misschien met een warmtebeeldcamera. Een balk is maar rond de 7 cm breed of je die breedte uit het plaatje kan halen.
 

Nijmegenklusser

  • #6
Goed idee, had ik nog niet aan gedacht.


Ik ga eens kijken of ik dat ding ergens kan regelen. anders het het warm stoken misschien een idee.


bedankt!
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #7
Ik heb toevallig nu een warmtecamera liggen. Ik kon (heel vaag) de rachels door de gipsplaat heen zien. Dus waarschijnlijk kan je daksporen ook wel zien aan de buitenkant.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu