Schuin dak (extra) van binnenuit isoleren

Ljoosten81

  • #1
Hallo iedereen.

Ik zou graag mijn dak van binnenuit extra willen isoleren, aangezien ik de zolder wil gaan gebruiken als slaapkamer.

Het huidige dakopbouw is als volgt (van buiten naar binnen):

-pannen
-panlat
-tengel
- 40 mm PUR isolatie met denk ik een bitumen glasvlies aangezien de isolatieplaat aan beide zijde is voorzien van een zwarte 'papieren' laag
-houten dakbeschot
-gordingen (175x75mm)

Ik zou graag extra van binnenuit willen isoleren met glaswol spijkerflesdekens (80mm) tegen het bestaande dakbeschot aan en tussen de bestaande gordingen en nieuw te plaatsen verticale houten regels (50x75mm).
De naden en verticale regels plak ik vervolgens af met aluminium tape, zodat ik tussen de gordingen een dampscherm creëer.
De gordingen wil ik (deels) in het zicht houden en oud maken met een vernis i.o.d.
De rest werk ik af met regelwerk en gipsplaten.

De enige vraag waar ik mee zit is of ik hiermee geen vochtprobleem creëer. Aan de buitenzijde zit namelijk al isolatie met waarschijnlijk bitumen glasvlies. zorgt dit voor een dampremmende of dampdoorlatende laag aan de buitenzijde?
Dus als ik binnen een dampdichte laag aanbreng sluit ik het dakbeschot dan op en kan vocht hier niet meer weg? En creëer je door het niet meepakken van de gordingen lekken in je dampscherm waardoor vocht in de constructie kan komen of zorgt dit er juist voor dat vocht in de constructie juist de constructie kan verlaten?

Onderstaand nog een afbeelding ter verduidelijking.

Ik hoor graag van jullie wat jullie ideeën hierbij zijn
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu