Openen Philips PerformerPro FC9194

Remko456

  • #1
Hallo,

Weet iemand hoe ik de stofzuiger Philips PerformerPro FC9194 open maak?

Ik heb de drie schroeven aan de achterzijde los en twee schroeven aan de voorzijde.

 

Remko456

  • #2
Gevonden dat beide knoppen eraf geklikt kunnen worden. Daaronder zit nog een schroefje. Deze nu los gehaald maar krijg de kap er helaas nog steeds niet van af.

 

Remko456

  • #3
Weer een stukje verder. Het waren de twee mokjes naast het handvat wat de boel tegen houdt.
 

Remko456

  • #4
Bij nader inzien hoef je de twee schroeven aan de voorzijde en drie schroeven aan de achterzijde niet los te halen als je niet bij de motor hoeft te zijn.
 

Robtjendol

  • #5
ik krijg het deksel van de FC9194 niet open zoals remko456 uitlegde.
Ik weet niet hoe jij de nokjes van het deksel in beweging krijgt
 

Ano

  • #6
Ik heb hem ook net opengemaakt. Tenminste: bij mij gaat het om een Philips FC9182 maar die lijkt verder hetzelfde.

Door met flink wat geweld te wrikken en te trekken kwamen de 'lipjes' los zodat het deksel kon worden afgenomen. Als je het netjes wilt doen zul je met een stevig haakje het plastic zo moeten buigen dat je hem over de nokjes kunt trekken.

De onderkant van de handgreep bleef zitten, deze zat aan de bovenkant met 4 lipjes vastgeklikt aan het gedeelte dat je eraf trekt - hier brak iets af bij mij, als je dat wilt voorkomen kun je proberen de lipjes eerst los te maken door de twee helften (onder en bovenkant) te scheiden met iets van een plastic spatel of zo.

De reden dat ik hem openmaakte is dat de potmeter voor de snelheidsregeling niet goed meer werkt (aan het eind van de schaalbij het maxiumum gaat de stofzuiger opeens minder zuigen..).
De potmeter is van het merk/type Piher PT-15GV15104A (100k linear) als ik de datasheet juist heb gelezen en goed heb gemeten ;-)
Heb hem zojuist besteld bij Farnell, hopelijk is de stofzuiger daarna weer ok.
 

Ano

  • #7
Ano schreef:
De potmeter is van het merk/type Piher PT-15GV15104A (100k linear) als ik de datasheet juist heb gelezen en goed heb gemeten ;-)
Ja, dat was de goede :-)
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu