Airpress HL425/100 blijft hangen

Robert J

  • #1
Ik heb een Airpress HL 425/100 van een paar jaar oud en deze blijft hangen bij het druk opbouwen na 5 bar.
De motor gaat dan staan zoemen en de compressor bouwt geen verdere druk op en slaat ook nog niet af. Hij moet dan handmatig uitgezet worden met de knop.

Zet ik hem niet uit en blijf ik lucht trekken, dan slaat hij ook niet meer aan totdat ik hem aan en uit heb gezet. De motor blijft dan zoemen lokaal zit er geen lucht meer in.

Omdat ik moest doorwerken heb ik heb terug geregeld naar max. 5bar en dat hij aanslaat bij 2 bar. Zo werkt hij wel naar behoren maar is verre van ideaal.

Wat kan het zijn dat hij niet meer voorbij de 5bar wil komen bij het opbouwen van druk?
Ik dacht aan de messing terugslagklep die open blijft staan en zodoende de tankdruk de cilinder teveel tegendruk geeft om hem hoger te vullen dan de cilinder output druk. Echter ontsnapt er geen lucht door de ontlastslang naar het kastje.

Ben benieuwd!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
De condensator doormeten en eventueel vervangen, dat is sowieso wel goed als de compressor al wat ouder is, die dingen kosten weinig.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu