Wedi tegen OSB wand in badkamer

Sjuub

  • #1
Onze toekomstige badkamer heeft houten voorzetwanden (OSB tegen houtconstructie), de badkamerwand moet straks afgewerkt met beton ciré.

Op basis van wat ik online vind, is mijn plan:
- OSB voorstrijken met 099 dispersieprimer
- 0,6 cm Wedi platen op OSB vastzetten met tegellijm..
- .. en aan elkaar lijmen met Wedi 610 lijm
- Naden dichtmaken met voegdichtingsband? of is de 610 lijm al voldoende?
- Binnenhoeken, buitenhoeken & overgang naar de betonnen vloer dichtmaken met Wedi afdichtingsband.

Mijn vragen:
1) is dit een redelijk idee? Of kan ik beter schroeven, met Wedi pluggen + rosetten?
2) is 610 lijm voldoende voor de tussennaden, of ook voegdichtingsband gebruiken?
3) Ik kom verschillende benamingen voor dichtingsband tegen, waarbij sommige in dunbedmortel of 2 componentenpasta (bij de fundo douchevloer) gedrukt moeten. Welke band gebruik ik best voor de tussennaden? En is dan aanvullende pasta nodig? En welke band gebruik ik voor overgang naar andere materialen? En (welke) pasta is dan nodig?
 

Haplo

  • #2
Als ik het goed onthouden heb lijm je de platen vast, en daarna schroef je ze nog vast.
Op internet is daar voldoende info over te vinden.

Of 0,6cm dik genoeg is voor beton ciré? ik zou minimaal 2cm nemen. Beweging geeft scheurtjes. Wat adviseert de stukadoor?
 

Sjuub

  • #3
Uiteindelijk besloten om te gaan voor grote tegels. Ik kom niet uit met 2 cm, maar kan wel tot 1 cm wedi plaatsen, dus daar ga ik dan maar voor.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu