Nest aansluiten op Nefit TrendLine HRC30 via OpenTherm

Koala

  • #1
Hoi,

Sinds kort is onze oude Nefit CV ketel vervangen door een Nefit Trendline HRC30.
Nu wil ik deze graag via OpenTherm aansturen met de bestaande Nest V3 thermostaat.

Daartoe is met de ketel een EMS-OT converter meegeleverd (Nefit #7746901847). Ik krijg deze echter niet aan de praat op OpenTherm.
Converter aangesloten op oranje connector en op de Nest Heat Link. Nest blijft zeuren dat er geen OpenTherm apparaat gevonden is.

Iemand een idee hoe ik dit werkend kan krijgen?

Elders gevonden dat een Nefit Easy connect adapter ertussen nodig is, maar als ik het goed zie is dat alleen voor oude ketels en accepteert mijn Trendline direct een EMS signaal (uit die converter dus).
 

Elonc

  • #2
Ik heb het ook gezien met een NefIt trandline HRC 25 CW6II met een NEFIT EMS2 OT module.
Nest herkent niet de OT protocol en geeft een ERROR h73..

Ik heb dit bij meerdere ketels leveranciers gezien met de NEST OT mode. NEST pro ondersteuning team herkent dit niet en stuurt je naar de ketel leverancier. Honeywell OT thermostaat via het zelfde EMS2OT convertor werkt.
 

Tumkie

  • #3
Waarom toch altijd externe thermostaten plaatsen op de huidige CV-ketels ? Hou het op de merkgebonden , modulerende thermostaten vd ketelfabrikant ...
Op een nieuwe Mercedes ga je het multifunctionele stuur toch ook niet laten vervangen door een stuur van BMW of Audi ???
 

Lfarr

  • #4
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem. Heb je geluk gehad om het op te lossen?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu