Plafond doucheruimte stucen

Vinnie Terranova

  • #1
Omdat de verflaag op het plafond in de doucheruimte op verschillende plekken losliet, heb ik besloten om de verflaag af te steken, vervolgens fixeer voorstrijk te gebruiken, en tenslotte opnieuw te verven met 2 in 1 schimmelwerende verf voor badkamer en keuken.

Bij het afsteken van de oude verflaag zijn echter ook hele stukken stucwerk losgekomen. Ik heb daarom besloten om na het afsteken van de verflaag het plafond opnieuw te stucen.

Mijn vraag is nu: wat voor stuc spul heb ik hiervoor nodig? Aan gezien het om de doucheruimte gaat, is de luchtvochtigheid natuurlijk best hoog. Ik neem aan dat ik eerst een voorstrijk moet gebruiken, maar wat voor stuc spul heb ik dan vervolgens nodig? Ik heb volgens mij nog ergens een zak Knauf Geelband staan, maar ik ben bang dat die niet geschikt is voor relatief vochtige ruimtes?

P.S. Het gaat om een appartement, 1e etage.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Voorstrijk is eigenlijk altijd nodig.

MP75 kan volgens de fabrikant in badkamers gebruikt worden. Ik heb zelf het plafond in mijn badkamer gedaan (opvullen naden) met de groene gipsplaatvuller. Daar valt prima mee te repareren.
 

Bert pit

  • #3
Kijk ook eens naar beton cire. Zeer geschikt voor natte ruimtes, mooie uitstraling en nooit meer schimmel. Wel oppassen met de verwerking want het is op basis van epoxy hars.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu