Binnenwerk kraan vervangen

BtH

  • #1
Hallo,

Mijn kraan (koud water deel) lekt. Deze binnenkraan heb ik er al vanaf gehaald en een paar uur in citroenzuur laten ontkalken, maar dit heeft helaas niet geholpen...

Ik dacht; dan maar de binnenkraan vervangen. Weet iemand waar ik dit type zou kunnen krijgen? Zie foto's.



 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Nieuw deel erin zetten, aan keramische kranen is niets te repareren.
 

DSR9500

  • #3
Ja helaas zijn de losse delen niet los verkrijgbaar :roll:

Binnenwerk ziet er vrij standaard uit.

Binnenkraan kun je zo bij lokale bouwmarkt komen.
Even kijken of links en rechts ook gelijke draairichting hebben.
 

BtH

  • #4
Bij verschillende bouwmarkten gekeken, nergens hadden ze iets wat bij mij past. Uiteindelijk de kraanleertjes vervangen en opgelost :)
 

Combiketel

  • #5
Kraanleertjes vervangen ? In een keramisch binnenwerk zitten geen kraanleertjes. :wink:

Volgende keer gewoon even nieuwe binnenwerkjes er in draaien. Kosten nog geen vijf euro per stuk.

 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #6
Ik denk dat de O ringen bedoeld worden.
 

BtH

  • #7
Ik bedoel inderdaad O-ringen (2 per kraan)
Afmetingen 6,40 mm x 1,90 mm


De binnenkraan zoals de post van "Combiketel" weergeeft past niet. Heb ik geprobeerd en is te lang; zie ook mijn foto's.
 

Aristonos

  • #8
Die rode en blauwe kringen zijn de afsluiers.Bij een conventionele kraan zijn dat kraanschijfjes/leertjes.Die zijn dan zwart.Dit zijn keramische binnenwerken. Kun je zo vervangen als het gaat lekken. Voldeed het bij jou alleen met O ringen en het is nu goed dan heb je mazzel.Die keramische binnenwerken hebben ze echt altijd bij de bekende bouwmarkten. Of bij een speciaalzaak natuurlijk.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Kleine correctie, de rode en blauwe ringen sluiten het bovendeel af op de bedding waar eerst de kraanleertjes het water afsloten.
In het bovendeel zelf zitten de keramische ringen die het water afsluiten.
 

Aristonos

  • #10
Ja klopt.Dat bedoel ik.Bij kraan met leertjes gaan de leertjes op en neer bij het draaien en sluiten.Deze gekleurde blijven vast zitten.De keramisch schijven draaien in het werk voor open en dicht.Ik zelf ben met de douchekraan terug bij een kraan met leertjes.Dat mengt wat lekkerder en ruimer.Voorheen met de keramische kraan stond ik eerst minuten lang uit te vogelen tot ik de juiste lekkere temperatuur had.Verder heb ik in de caravan alleen nog kranen met kraanleertjes.Revisie is heel simpel en goedkoop.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #11
Bij keramische kranen is het handig een klein krasje te maken op de knop als markering, b.v. aan de bovenkant, als de goede temperatuur behaald is, scheelt heel wat gepruts.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu